10 Saatlik Senaryo Tuzağı: Bir Dizi Neden 3. Bölümde İflas Eder?
Bugün dijital platformlara senaryo üreten birçok yazar, aslen iki saatlik bir sinema filmi kurgusunu alıp, araya hiçbir fonksiyonu olmayan yan karakterler ve anlamsız çatışmalar ekleyerek on saatlik bir sezona yaymanın "yaratıcılık" olduğuna inanıyor. Bu, anlatı mühendisliği açısından yaratıcılık değil, sistemin temellerine dinamit koymaktır.
Bir kurgu mimarı olarak her zaman şunu savunurum: Metnin içindeki her bir yeni bilgi, otonom sinir sistemine yüklenmiş bir "Bilişsel Sürtünme"dir. Eğer merkeze devasa bir kütle (Vakum Değişkeni) koymadan hikayeyi sürekli dallandırıp budaklandırırsanız, izleyicinin dikkatini merkezde tutacak çekim alanını yok edersiniz. Senaristlerin "karakterleri derinleştiriyoruz" zannettiği o sıkıcı 3. bölümler, aslında izleyicinin uzay boşluğuna savrulduğu anlardır.
Kendi ana sitemde detaylıca işlediğim
Yorumlar
Yorum Gönder